About Me

My photo
Author of this blog, a muslimah, an executive, a daughter, a sister, a leader, the coffee-addict, a book-worm, a traveller, always a listener and story-teller but never attention-seeker!

Tick tock..

Daisypath Wedding tickers

Saturday, June 13, 2009

Bini adikku dicuri orang..

Adik hero kite sorang tu tengah sedih memanjang saat ini..huhu. Bini nya yang tercinta (yakni moto dia ler!) telah dicuri orang. Kite pun sedih jugak, sebab moto tu kenangan arwah abah untuk dia & my sis. Moto kriss tu dulu arwah abah beli sebab my sis, dik na, berjaya membodek dia dengan mendapatkan keputusan peperiksaan yang tak lah berapa cemerlang sangat jika dibandingkan dengan akak nya ni..(sempat buat lawak lagi..)

Setelah dik na memiliki 'cik bibah' berwarna merah, maka dengan kembang hidungnya telah meng'award'kan moto kriss yang telah hampir lunyai itu kepada adik hero kite tu. Adik hero kite tu pulak setelah berjaya 'meloloskan' dirinya dari JPJ dengan mendapatkan lesen memandu P yang sah, telah melakukan beberapa modifikasi terhadap moto berkenaan. (sehingga lah habis semua duit gajinya dari bulan pertama hinggalah bulan ke 6..tanpa sempat kite merasa pizza hut dari duit gajinya itu).

Berikut adalah repot polis yang telah dibuat oleh hero yang tak berapa merempit tapi suka me'lawa'kan motonya dengan ditemani kite pada malam hari kecurian itu:-


Ini pula antara modifikasi yang sempat direkodkan dalam gambar. (modifikasi lain yang tak sempat dirakamkan pun banyak lagi)




Entry ni kelihatan seperti cerita lawak...tapi sebenarnya ia entry frust. Demi meredakan frust terpaksa la melawak sikit. Kite faham kesedihan adik kite tu, kite pun sedih jugak. Sebelum ni..ma & kite selalu pesan kat hero kite tu, sayang moto jangan berlebih-lebih sangat. Dah modified pun kena la beringat-ingat, bila orang dah ter'berkenan' dengan moto tu, ni la jadinya. Pencuri sekarang bukan kira moto baru ke apa ke..moto apek jual sayur pun diorang kebas. Desperate punya pencuri! Sudah la insurans moto tu 3rd party..nama arwah pun tak sempat transfer ke nama hero kite lagi..sian dia :-(

Moral of the story:
1. Jangan beli insurans 3rd party, beli comprehensive punya..bayar lebih sikit pun takpe.
2. Jangan suka sangat modified berlebih-lebihan, sudahnya kite jugak yang rugi wooo
3. Waktu maghrib jangan lepak cybercafe (hero cakap kite perli dia..)
4. Jangan abiskan duit gaji untuk moto, baik abiskan untuk akak...huhu

4 comments:

  1. oic...area bandar perda line panas la.... aku ngajaq kat situ dulu...tau la...

    ReplyDelete
  2. sabo2..dah nasib nak puat cam mana..dulu saya pon penah gak ilang moto kat bukit minyak..tp jumpa balik

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails