About Me

My photo
Author of this blog, a muslimah, an executive, a daughter, a sister, a leader, the coffee-addict, a book-worm, a traveller, always a listener and story-teller but never attention-seeker!

Tick tock..

Daisypath Wedding tickers

Thursday, February 25, 2010

Doa Buat Suamiku

Sinopsis..

"Hazwani, gadis berkarier yang memiliki segala-galanya. Namun, ada satu yang kurang; dia gagal memeluk cinta seorang lelaki. Bukan dia menolak fitrah, tapi dia terlalu leka dengan kerjayanya dan prinsip sehingga mengabaikan tuntutan diri. Meski hidup solo bukan lah suatu dosa, tapi hipokrit kalau dia tidak berasa cemburu melihat kebahagiaan teman seusia.

Kehadiran semula Iskandar, bekas tunangnya sesekali menggamit rasa. Begitu juga dengan layanan mesra Datuk Munir, bos sendiri yang saban hari cuba merapati. Dan seiring waktu berlalu, ketulusan hati Radhuan yang dikenali sejak pertemuan di bumi Esfahan, Iran membuka pintu hatinya.

Namun, prinsipnya tetap sama; dia tidak mahu terburu-buru, bimbang ada hati yang terluka. Kerna itu, di setiap sujudnya, doa terus dipohon agar dia tidak silap membuat pilihan. Apakah dia ditakdirkan bersama dengan salah seorang daripada mereka atau perlukah dia menanti lagi?"


This one was bought by Dik Na, since she's the one who suggest this novel to me. Urm..character sama dengan I kata nya. Well, give me 2 days to discover this! So far, baru sempat baca 3o pages..Insyaallah akan cuba menyelami maksud novel ni. :-) Jika ada yang baik, tak ada salah nya dipraktiskan...ye tak..?? hurm.....diam..

9 comments:

  1. dah beh bace...gtau ending ek..he3

    ReplyDelete
  2. ROSMA: Orait bebeh...:-)

    URUCHIMARU: tu la...tengok kat blog u tadi..sama minat rupanya! :-) Happy reading utk u jugak..

    ReplyDelete
  3. kita baca novel dulu zaman batu je. sekarang baca magazine pun tak abis..ahaks

    ReplyDelete
  4. Yup... jika ada yg baik tak salah dipraktiskan....

    Cepat2 habiskan baca tau.. nanti Nida nak pinjam :)

    ReplyDelete
  5. kita akan terbawa-bawa watak sebuah novel ke dalam tidur..hayati idea positif tanpa buruk sangka dengan khayalan negatif

    ReplyDelete
  6. best ek akak??ila nak baca jgk la...iiihh

    ReplyDelete
  7. waa mesti sgt addict dgn novel kan...suka gk bca tpi kalo yg ramlee aang murshid lgi besh thrill hehe

    ReplyDelete
  8. Salam!
    Perempuan ni spesis yg pelik (persepsi org lelaki)! Kebanyakannya bila suami berjauhan atau berpisah barulah teringat dan doa buat suami mrk. Tapi bila dah dekat, ada saja kerja yg disuruh dan ada saja yg tak kena. Think positively, mungkin nak manja kot....

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails