About Me

My photo
Author of this blog, a muslimah, an executive, a daughter, a sister, a leader, the coffee-addict, a book-worm, a traveller, always a listener and story-teller but never attention-seeker!

Tick tock..

Daisypath Wedding tickers

Sunday, September 19, 2010

Delayed Updates : Gelagat Raya 2010

Tergedik-gedik nak update latest entry! Maklumlah dah lama tinggalkan blog tanpa kawalselia. Tak kisah lah kalau ada yang assume cerita raya sudah basi...nak cerita jugak!

Raya tahun ni tak semeriah tahun-tahun sebelumnya. Kali pertama beraya tanpa tokwan dan kali ke 6 beraya tanpa abah. :( Dik na pula dah terpaksa menyambut malam raya dan pagi raya pertama yang syahdu di samping suami dan keluarga mertua....maka bertambah sunyi lah kami...:(

Seperti last few years, pagi raya pertama..berkumpul di rumah bapa saudara (pakteh) memandangkan the only tok we have living with him..so disini lah tempat yang paling afdal untuk berkumpul, beraya dan bermaaf-maafan. Foto keluarga tahun ni yang tidak seberapa.

Sarapan meehoon goreng di pagi raya.

Sewaktu tour raya ke 3...foto keluarga singgah solat asar di Masjid Terapung, Tanjung Bungah. How I missed the togetherness....and this raya...keep us together again! :)

Yang ini..? Wajah-wajah bosan menunggu feri...dalam kereta sewaktu perjalanan beraya mengelilingi pulau mutiara *hihi..keliling la sangat.

Foto sewaktu gotong royong..acara menyediakan hidangan makan tengahari di kediaman dik na. Kunjungan kali pertama pakteh & family ke sini.

My lovely cousin...& my auntie...candid balas dendam ni..lihat lah wajah 'terkujat' mereka..hihi..masih control!

Sewaktu entry ni dibuat..I just discover..tahun ni tak ada foto bersama adinda tercinta! Dah ke KL untuk kursus mandarin dah dia. Kerinduan lah kakak nya ni...tak ada teman bergaduh kat 'tipon'..tak ada teman jalan-jalan cari makan! 2 months lak tu...kurus kerempeng ler akak nya nanti.

Enough for this time....

Akan kembali berblogging selepas ini....

Daaa...

10 comments:

  1. mana ada basi, lum abis syawal lagi kan? hehehehe

    ReplyDelete
  2. Ya. masih ingat liputan raya tahun lepas. Memang ketara sngat berbeza tahun ni raya SITI. Takpalah, asalkan masih bersama ibunda dan keluarga.

    Hmmm baju raya kaler HIJAU, sungguh cantik. Sapa jejaka di sebelah? Ahaks!

    ReplyDelete
  3. bukan tak meriah. cuma make it simple celebration...

    ReplyDelete
  4. xpe..kata raya sebulan so update raya lambat pon takpe..hehe

    ReplyDelete
  5. EELOBOR & ALEENA:

    Rasa2 pun macam tu jugak...:)

    ReplyDelete
  6. KAK AZIE: Percubaan pertama rona hijau ni...nasib baik ngam..hihi. jejaka tu adik saya la kak azie..hihi.

    IM: Bersederhana....itu yang penting..kan..:)

    TIHARA: Meriah dengan jalan-jalan sekitar utara saja....

    ReplyDelete
  7. beraya sakan ye,murni..
    selamat hari raya..

    ReplyDelete
  8. Tak basi lagi la... masih dalam mood raya lagi kan? heheheheh

    Takpe... kalau rindu kat adik... siapkan duit raya banyak2... nanti dia balik terus hulur angpau, baru dia tau betapa rindunya kakak dia... ekekekek

    ReplyDelete
  9. rumah terbuka jalan terbuka lorong terbuka partai tebuka...makan makan..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails