About Me

My photo
Author of this blog, a muslimah, an executive, a daughter, a sister, a leader, the coffee-addict, a book-worm, a traveller, always a listener and story-teller but never attention-seeker!

Tick tock..

Daisypath Wedding tickers

Friday, December 24, 2010

Hard to say goodbye..


Surat cinta untuk cik biru..





U..first of all, I nak minta maaf banyak-banyak kat U. I tak bermaksud
mengakhiri semuanya ini. Tapi percayalah..apa yang I lakukan selama 2 minggu ni
adalah untuk kebaikan U dan I. Supaya sama-samalah kita dapat mengecap
kebahagiaan yang kita cari-cari selama ini.



U..tak guna kan..kalau kita bersama tapi tiada keserasian...? dah 6 tahun
u..u tak mahu jugak berubah demi I...I jugak masih di takuk yang lama kerana
kesetiaan yang tidak berbelah bahagi terhadap u.



Selama u dengan I..selalu u sakit-sakit, selang beberapa bulan
demam..kadang-kadang dalam sebulan tu..berkali-kali u admitted ke hospital. I
letih u..jaga u yang sangat high-maintenance. U pulak..kalau sesekali masuk
hospital tu..nak 1st class treatment..beratus I kena bayar bila u admitted. I
diam je..kadang-kadang I terpaksa swipe kredit kad CIMB. Dulu hampir-hampir u
buatkan I kena blacklist dengan HSBC..sebab asyik bayar bil rawatan u. I buat
tak kesah je jugak, sebab sayang gila kat u *dan kembar u si WJT
tu..




Dengan U, I rela tadahkan telinga bila tiap-tiap kali uncle Lee Ah Kong
masuk ofis dan mengata I beli keta buruk...*sampai hati dia kata kat u macam
tu
. Bos I pun I asyik menyindir I bila I masuk office lambat gara-gara u
bebal dan buat perangai di pagi hari. I terguris bila u dituduh
macam-macam...tapi demi cinta I pada u..& cinta I pada negara *betapa
patriotik nya I pasal drive keta nasional..
huh..tapi, tengok apa u buat
pada I...u tak mau langsung tolong buktikan pada mereka & mereka di luar
sana yang mengata u dengan membuktikan yang u bukan sebarang keta buruk....u UK
SPEC okeh..walaupun u cuma 1.3GLi..namun I sentiasa puas bila berada di atas
u...*oops..di samping u..sedap sikit...



U...I masih ingat semua kenangan manis ketika bersama-sama dengan U. U tau
tak U begitu serasi dengan tuan punya kembar u si WJT tu..? Ala pakcik montel
tu..u tak ingat ke? U ingat tak kenangan kat Bkt Merah..sungguh romantik sekali
kan? Dan kenangan pahit pun ada..u ingat tak masa I bergaduh dengan tuan punya
WJT a.k.a si montel dekat Batu Feringghi satu malam last 2yrs..? Masa I balik
dengan U malam tu...I menangis bagai nak rak...lebam bijik mata I yang tak
berapa besar ni. U jugak yang setia teman kan I..tapi si montel botak
tu..?huhu..merajuk & terus merajuk...manis dan pahit...u selalu dengan I
kan.



Tapi U..I mintak maaf sekali lagi..I terpaksa buat keputusan ni, untuk
berpisah dengan U. Kalau tidak..jangan kata tuan punya WJT yang botak..dengan I
sekali akan botak sama. Si montel tu pun pasti sedih bila tau I nak berpisah
dengan U..sedang dia masih setia dengan WJT. Apa boleh buat..si montel pun kata
I tak setia dengan dia..*sampai hati si montel..kan?



Percayalah...I sentiasa mendoakan 'kekasih' u selepas ni adalah seorang
hero macho yang akan menjaga U...me'make-up'kan U dengan begitu vogue
sekali..biar u gagah di jalanan and rule the streets! U tau tak ramai
kawan-kawan u kelihatan begitu sporty sekali setelah melalui 'facial
treatment'..buat rawatan spa..mandi lulur*polish ler..overhaul
semuanya..?u sedar tak semua tu..? I nak u jadi macam tu..tapi I tak mampu U.
Berjanji lah..u akan berubah selepas ni..demi I...please. :) Selepas ni U akan
di hantar ke Puspakom..I harap u lepas semua ujian kat sana nanti. Boleh lah u
mencari pengganti I secepat yang mungkin..sebab I sudah pun mendapat pengganti
U...I harap dengan si dia yang baru ni..I akan bahagia. Kawan-kawan I
kata..walaupun si dia yang baru I pilih ni dah bukan 'model terbaru'..tapi depa
kata, si dia dan seketurunan dengan nya jarang nak buat perangai. I harap begitu
lah.



It's hard to say goodbye...really :(
Doakan kebahagiaan sepertimana I yang selalu mendoakan kebahagiaan U. Mudah-mudahan u lulus ujian puspakom..dapat selesaikan pertukaran nama u..dan bapak angkat u cepat-cepatlah buat settlement dengan tuan punya u yang sebenar. Maafkan I kerana tak lagi mampu menjaga u. Take care sayang.
I love u and will always will..bye si biru.






From your lover..
Cik Siti Murni

17 comments:

  1. semoga cepat2 dapat ya, lulus puspakom dan jadi milik awak

    ReplyDelete
  2. Wah.. siap surat putus kasih tu... :)

    ReplyDelete
  3. SHARINGINFOZ:
    Dia dah nak jadi milik orang lain..

    KAKCIK:
    Haruss...:) layan mood sedih nak tinggalkan dia...

    ReplyDelete
  4. ujian puspakom senang jer sebab guna borang B5 jer untuk pertukaran nama. lagi pun pemeriksaan tuh tak banyak songeh pun tak sama macam pemeriksaan jika kita tukar enjin kena borang B2 sekali

    ReplyDelete
  5. salam..
    tangkap la gambar banyok2..buat kenangan...

    ReplyDelete
  6. wah...komfom cik biru terharu coz cik siti wat surat untuknya..hehhehe

    ReplyDelete
  7. amboi!dah dpt la tu pgganti cik biru tu ye..hehehe

    ReplyDelete
  8. Haahahahaa....break-up blog post! Semoga Cik Siti dapat pendamping yang lebih hebattt naaa....

    ReplyDelete
  9. EELOBOR: uiks..ye ke. kalau senang lega la...susah ati jgk..kot2 tak lepas.

    BEN: Metallic black pulak..

    ReplyDelete
  10. JINKAMEN:
    Salam..tu lah..rasa nak buat macam tu jugak..ada beberapa hari je lagi nak bersama...
    *thanks singgah komen..:)

    HONEYBUNNY:
    Ila..dia antara terharu, merajuk & susah terima kenyataan...masa driving pun dapat rasa kesayuan dia..huhu

    ReplyDelete
  11. HAMIZAH:
    Dapat dah..tapi walau dapat yang baru, yg lama masih tak dapat lupa.

    LCA:
    Hehehe...mudah2an camtu lah..supaya cik siti dapat tido lena dan dapat review semula kedudukan kewangan..ekeke

    ReplyDelete
  12. salam..
    singgah sini..
    moga sihat selalu
    empunya blog..harapan
    semoga Allah permudahkan
    segala urusan anda..

    ReplyDelete
  13. Hi Siti Murni, here's wishing you the very best of Seasons greetings. Happy holidays and keep a song in your heart, Lee.

    ReplyDelete
  14. Assalamualaikum wbt
    Yes,It's really hard to say goodbye. That`s the only words that you can say after you elope with someone else. Macam2 la alasan yg U bg, yg sebetoinya hampa tak suka cek lagi dah! Adaka patut, hang dok antaq hospt.sakit mata, sakit bersalin mana nak baik. Lepaih tu pulak hang duk berkira dgn pakcik Lee Ah Kong (sorry Uncle Lee, it`s not you i mean ). Dia tu mmg org bisnes, depa tak peduli aseikan kot lagu mana pun janji duit masuk. X pa lah nak buat macamana semoga hang bahgia bersama2 dan buleh pedegheh dgn si `dia`. Tak pa, tak pa!

    ReplyDelete
  15. ZULKBO: Salam bro zul..terima kasih daun keladi. mudah2an begitu lah...aminnn:)

    UNCLE LEE: Thanx uncle lee..happy new year...:)

    ReplyDelete
  16. TAJNUR:
    Wkmsalam..
    komen on behalf si biru ya...takpa..takpa..saya redha..dah lama saya dok terima semua tuduhan macam tu...hehehe

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails