About Me

My photo
Author of this blog, a muslimah, an executive, a daughter, a sister, a leader, the coffee-addict, a book-worm, a traveller, always a listener and story-teller but never attention-seeker!

Tick tock..

Daisypath Wedding tickers

Tuesday, October 11, 2011

Don't come back when October ends!

October..hmm..tiba jugak kan..dah nak sampai middle of the month pun. It's been 10 months..melupakan tidak..dilupakan mungkin iya. Belajar memaafkan dan meng'halal'kan..that's what I've been trying to do for this past 10mths..susah ya amat. Even till now, marah itu masih bersisa.


I did not expect anything dengan kehadiran October..mungkin cuma sebuah lagi mimpi yang tidak akan jadi realiti. This entry is about to share what I feel -- I'm grateful..walaupun berakhir begitu..persepsi saya tentang tujuan hidup sebenarnya berubah sejak dari hari itu. So, terima kasih berbanyak kerana mengenalkan saya dengan sesuatu yang dah lama hilang -- pegangan hidup. Benar, petunjuk dan hidayah datang dari Nya. Tapi kamu, telah menyedarkan saya tentang banyak perkara yang menjadi kealpaan saya selama ini.


Terima kasih -- kerana menyedarkan saya tentang kasih sayang, jasa dan pengorbanan mak dan ayah. Kagum dengan kasih sayang yang kamu curahkan buat arwah.

Terima kasih -- kerana diberi kesempatan menumpang kasih sayang seorang 'ayah' -- ayah kamu.

Terima kasih -- kerana menyedarkan saya betapa bertuahnya saya dilahirkan di dalam keluarga yang tak berpecah belah, bercerai berai..mewah kasih sayang.

Terima kasih -- apa jua layanan kamu selama ini yang telah membuatkan hati saya remuk redam...tetapi sebenarnya telah menjadikan saya lebih kuat dan tabah dari apa yang kamu sangka.

Don't come back when October ends~ Tolong lahhh.....




7 comments:

  1. Hikmah di sebalik kepahitan yg telah dilalui dalam kehidupan ini, kan dik.

    Semoga Siti Murni kuat & tabah.

    ReplyDelete
  2. insyallah..
    jika kamu kuat dan tabah menghadapi..
    selepas ini kamu tak akan gusar lagi..

    suka bila ada kawan2 yang masih dalam kluarga y tak cerai berai..

    ReplyDelete
  3. susahnya nk buang semua kenangan tu kan,smpai bila2 dia akan ikut kita.

    ReplyDelete
  4. akak...

    sayu la ila baca entry neh tgh2 malam....apa pun....apa yag terjadi pasti ada hikmahnya kan...kita kena tabah...;)

    ReplyDelete
  5. At least kita diberi pengalaman sebelum terlewat :-)
    Experience makes you stronger ;-)

    ReplyDelete
  6. Bulan Oktober juga meninggalkan kenangan pilu pada akak. Tabahkan hati, teruskan hidup dengan iktibar yang pernah diberi Sang Oktober.

    ReplyDelete
  7. jadikan ia satu kenangan...kadang2 jadikan kite seorang yg lebih kuatdan tabah...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails