About Me

My photo
Author of this blog, a muslimah, an executive, a daughter, a sister, a leader, the coffee-addict, a book-worm, a traveller, always a listener and story-teller but never attention-seeker!

Tick tock..

Daisypath Wedding tickers

Sunday, February 26, 2012

Di sini kutemui erti kebahagiaan...


Jangan tertipu dengan tajuk yang tak menahan itu..! Gimik semata-mata..!

Entry luah perasaan hari ni...pathetic jugak saya ni..huhu. Saya baru lepas marahkan incik 'Petronas'..and I feel terribly bad! Kesian orang tu..dia bergurau salah masa.

Fikiran tengah runsing dengan macam-macam benda. Bukan dia tak tau masalah saya...tapi suka benor nyakat benda yang buat hati saya tambah panas. Dah la tak sensitip..lepas tu macam sindir-sindir saya..asyik ulang ayat saya ke dier.."hati beku.." Yes, u memang hati beku wahai incik 'Petronas'...sebab kebekuan hati u tu la kita jadi macam ni okey! 

Saya tau saya ni suka memendam, menjeruk rasa. Sakit yang saya pendam tu lama-lama jadi larva panas yang bakar diri saya sendiri...then when the times come..meletop la, kebabommm gunung berapi karakatao dalam hati saya ni..melimpah-limpah larva panas nya...dan larva panas tu akan makan diri orang yang menjadi punca nya. Lepas tu buat-buat naif kan..macam tak bersalah je..haisyyy...geram. Sudahnya chek jugak kena mintak maaf sebab melepaskan kemarahan cara gitu...

Now...baru la betul...di sini kutemui erti kebahagiaan..


Secawan kopi panas dan sang peneman yang tak pernah kenal erti jemu...buku! Ni la definisi bahagia hari ni...saya tenang cara begini..alone pun tak pa...just for a while at least. Mudah-mudahan hati panas saya ni reda dan larva-larva yang mencair tu akan membeku perlahan-lahan...meredap lagi dalam hati.

Dah takdir gamaknya...huhu. Ampun maaf buat incik Petronas..lain kali jangan bergurau masa saya tengah sensitip terlebih-lebih..tak pasal-pasal saya kena cari kopi panas dan stok buku belum baca buat penenang petang nanti....

4 comments:

  1. Sebenarnya kalu dapat buku dan snek, memang sungguh menenangkan jiwa juga...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kak Azie,

      snek! yeah...twisties..cheezel..kalau takde sangat..kacang goreng pun jadi lah..kudapan yang ada hormon penenang! hehe...

      Delete
  2. jangan panas2 lagi ye kak...minum air sejook,tok sejukkn hati..ehheh..just kidding...;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ila,

      hehe...tak..tak panas dah...:) minum air cap kaki tiga dah..hehe

      Delete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails