About Me

My photo
Author of this blog, a muslimah, an executive, a daughter, a sister, a leader, the coffee-addict, a book-worm, a traveller, always a listener and story-teller but never attention-seeker!

Tick tock..

Daisypath Wedding tickers

Thursday, May 31, 2012

An evening with Nico & Meow-Meow

Sesekali terhibur jugak hati ni tengok gelagat anak-anak bulus dik Na. Macam-macam hea deme!


Ada la hal nya dengan si Nico ni..terbeliak je memandang tingkap kat belakang sofa tu. Takde lain, mesti terdengar kucing2 in the neighbourhood yang entah bertuan ke tidak. Berani sebab dalam rumah je diorang ni...kalau lepas keluar, penakut jugak ada nya.



Dia ni memang kuat tido...asyik membutaaaaaa je keja nya. Kira macammana pun takpe lah, janji boleh tido..walaupun ke hujung dunia bucu sofa! Kalau atas katil, atas bantal...memang port favorite dia.



Bab buat muka kesian, mintak dibelai manja memang serah kat dia. Cukup pandai! Ni kes buat muka kesian supaya baju yang tersarung tu boleh cepat-cepat ditanggalkan. Rimas le tewww....

 

Terbongkang sudah! Lagak macam penat sepetang berkebun belakang rumah je. Bab bersantai kat compound belakang rumah, buat acara gymnastic memang favorite depa. Patutlah kalau keletihan tahap gini...daddy ngan mummy tengok pun naik letih...jenuh pantau..takut keluor pagor.



17 comments:

  1. Tengok mereka bersantai begitu, kakcik pun nak cari bantal jugalah... (kakcik bercuti hari ini). :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kakcik,

      tengok diorang kita yang cemburu. Nak2 kalau tengah banyak kerja kat pejabat..terbayang lah kebahagiaan dapat santai macam tu. haih...seronok la kakcik...cuti rupanya..:)

      Delete
  2. sedapnya dapat berguling macam tu..ahahah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Diana,

      Macam sengaja je cari pasal....haha..kan..gerammm tak boleh nak landing sekali macam tu.

      Delete
  3. Paling best tengok kucing stretch badan. Ahhhhh..leganya segala sendi. Macamlah depa jadi buruh kasar seharian. Padahal mentido je kan. Kihkihkih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kak Aidah,

      si meow-meow tu memang boleh geng dengan atuk milo..asyik tido je keje nya...tak mau nak aktif langsung. kita ajak dia main2 pun dia buat bodo je...buat muka boring macam nak sambung tido balik.

      Delete
  4. huwaaaa!! cantiknya... nak picit2!! sis bagi la i sekor nak buat baka... camana dorang boleh gemok heh? tension la flora tak mo gemok...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Syima,

      Nico tu mix persian..masa ambik dulu tak lah gemok macam tu..lepas 3bulan berat dah naik sampai 5kg lebih..petuanya..makan royal canine je. Dua ekor tu punya makan RC stok tahan seminggu je..tapi itu lah hasil nya..sampai dah nak obes dah. cuba la beli untuk flora. camne lah nak bagi..hok adik punya tu..dah memang ngam sepasang jantan tino..hehe..anak pun takde lagi.

      Delete
  5. Comey2nya..geram jer kakain nengoknya tuu..
    Gaya santai senang hati la tuu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kak Ain,

      Kadang2 geram rasa macam nak gigit pun ada...hehe..auww terrrganaz pulak...ekekeke

      Delete
  6. Alaaa comel! Kesian la kat yg buat muka sedih mintak bukakkan baju tu, pi bukak cepat! Hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kak Dinas,

      Tu diaa..baru nampak kak dinas..lamanya hilang. Rindu nak baca entry kak dinas.

      Haha..bior ke dia kak...depa dua ekor ni bila dipakaikan baju baru nak sopan santun, hilang sekejap aktif merayap, meloncat bagai. Si nico, tu mata sebelah kiri selalu berair, entah apa sakit dia...bila mata dia tengah sakit....lagi dia pandai buat muka kesian..dan lagi kesian kita tengok.

      Delete
  7. Cuba boh liptik lagi cun,,spek itam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zeq,

      Suka benor dengan lipstick...apa kes bubuh lipstick kat kucing..baik beli satu lipstick maybelline bagi yang tulis entry ni..ada gak faedahnya.

      Delete
  8. Geramnya tengok kucing2 tu semua... tapi yang tak suka ialah nanti bulu2nya habis melekat kat karpet...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kak Nida,

      Geram..sayang..semua ada..tapi bila masuk bab bulu mummy depa lah yang paling pening kepala...abis melekat kat karpet, sofa dan menambahkan pening kalau dibiar je roaming dalam powder room tu..abis lekat bulu kat iron board...tudung..baju....haih...kekadang adik saya geram..kurung diorang dalam cage..seharian..kena perintah berkurung..ekekkee

      Delete
  9. kalau dapat kat Faiz n Sufia ni..maunya digomol sakan... comel sungguh :D

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails