About Me

My photo
Author of this blog, a muslimah, an executive, a daughter, a sister, a leader, the coffee-addict, a book-worm, a traveller, always a listener and story-teller but never attention-seeker!

Tick tock..

Daisypath Wedding tickers

Tuesday, June 12, 2012

Bila tak ada kerja

Bila tak ada kerja, memang suka cari kerja untuk dibuat..


Tak kisah la kerja apa pun, janji boleh isi masa lapang...


Dari sekecil-sekecil kerja macam ni lah....melipat plastik!



Dan...bila dah jadi macam ni, baru lah organise sikit. Senang nak capai, tak menyemak dalam laci. Makcik yang ajarkan cara melipat plastik begini. Rindu dia..entah kat mana dia sekarang... :-( *melalut sudah..


Sekian tutorial melipat plastik berbentuk segitiga! Seni la sangat kan....hehe. Happy trying....



18 comments:

  1. Oklah tu. Kemas. Taklah bersepah2 sampai nak capai plastik dengan segala isi perut laci ikut keluar sama. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kakcik,

      betul tu. kalau tak lipat, abis semua yang dari laci berterabur keluar.

      Delete
  2. salam kenal

    Arwah mak makchaq pun ajaq makchaq lipat plastik macam ni.. tapi makchaq buat sekali sekala saja bila rajun..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Makchaq,

      salam kenal.

      sama la saya pun..time rajin @ tak ada apa nak di buat..ini lah kerja nya.

      Delete
  3. mak teman pon ghajin lipat plastik mcm nih.jimat space katanya :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nini D,

      Uih..sama la noo..jimat space. kalau nak taruk dalam basket comei pun nampak cun gitu, kaler maler.

      Delete
  4. hehehe.. nenek imah pon ajar buat gini ^^v

    ReplyDelete
    Replies
    1. Imah,

      turun temurun rupa nya kaedah ni.. :)

      Delete
  5. Akak pun dari dulu lipat plastik camni. Kemaih la sikit laci bila plastik besaq2 dah jadi karipap2 kecik gitu :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kak Dinas,

      Bukan karipap2 cinta noo..hehe. kalau kat umah saya simpan dalam laci..kat opis pulak ada satu kotak khas yang comel kat atas meja ni..plastik yg dh dilipat tersimpan dalam kotak ajaib tu...hehe...ajaib la sangat.

      Delete
  6. macam ketupat daun palas tu kan..berseni!
    kat mana makcik tu sekarang..still contact ke..tetiba nye menyebok :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kak Tiha,

      A'ah...cuma tak da ekor je..hehe.
      Makcik tak dapat dikesan, entah mana lokasi dia sekarang. Lokasi terakhir di JB, dengarnya macam sedang ada masalah.

      Delete
  7. Macam lipat samosa je. Okey jugak tu, berseni ape.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kak Aidah,

      Lipat samosa macam ni jugak ka? kuih samosa tu saya tau bentuk macam ni..kaedah melipat tak tau, tau makan ja...hehehe.

      Delete
  8. awat Kak Nida terbayang kuih lopis ni bila tengok plastik segitiga tu..hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kak Nida,

      haa...?kuih lopis..? jauh pegi nye tu kak nida oi..hehe...ni alamat kak nida kena buat kuih lopis sendiri la jawab nya...

      Delete
  9. akak pun suka lipat plastik mcm tu jugak :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Chik Na,

      Rupa2nya ramai yang tau kaedah ni noo..hehe...

      Delete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails