About Me

My photo
Author of this blog, a muslimah, an executive, a daughter, a sister, a leader, the coffee-addict, a book-worm, a traveller, always a listener and story-teller but never attention-seeker!

Tick tock..

Daisypath Wedding tickers

Friday, May 17, 2013

Ibarat Pelamin Tanpa Pengantin.......







Kata dia, perasaan itu masih ada. 
Perasaan itu kan hanya rasa yang disimpan, saratnya hingga menyesakkan dada.
Cinta tak semestinya berakhir di jinjang pelamin. 
Dan, pelamin itu bukan detik berakhirnya kisah cinta. 
Tapi, bukankah cinta itu harus dibuktikan..? 
Lalu, di mana buktinya..? 
Perasaan tanpa tekad, ibarat pelamin tanpa pengantinnya.

Dalam setandan pisang, takkan lah semuanya busuk.
Tidak adil menghukum tanpa melalui. 

Menginginkan janji tanpa merasai.
Kenapa syarat itu cuma untuk aku saja? 
Tidak dia...dan dia..?


Mengapa tidak aku yang cuba difahami setelah perih memahami...?





 




16 comments:

  1. mak andam aja lah yg duduk di pelamin tu nanti..

    :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. daddy ziyyad....

      memang tauuuuuu! huhu...potong stim! orang nak sentimental sat pun tak bleh! huhu

      Delete
  2. Gelihati baca komen Daddy Ziyyad:)

    Murni kehidupan tak selalunya indah. Kadang laut pun airnya tenang, kadang berkocak, begitu juga yg tenang ingatkan ok tapi kisahnya banyak buaya di dalamnya. Menagih kesabaran yg tinggi dik...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kakzakie,

      itu la...saya yang kerut2 muka tensyen ni pun tak jadi..hampes betul! haha...
      terima kasih kak...renungan yang sangat bermakna. saya ni cepat down, tapi cepat jugak recover. :-)

      Delete
  3. walau apa pun sabar dan doa yang terbaik, insha Allah moga dimudahkan segalanya

    ReplyDelete
    Replies
    1. kak tiha,

      amin..amin ya rabbal aalamin.
      sabar ni kak..selagi boleh..huhu.

      Delete
  4. ini namanya sebuah kehidupan....

    hidup tidak selalu indah,
    langit pun x selalu cerah,
    kadang Allah sengaja turunkan hujan
    supaya kita dapat menikmati indahnya pelangi di hujungnya...

    :)

    lepak kerachut jom ahad ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. zonaku,

      yup..langit tak selalunya cerah. tapi bila dah cerah..dan kadang2 muncul pelangi..sekejap je...langit bertukar mendung. :-(

      dah dua tiga orang ajak pi kerachut...nampak gayanya tak la kot..kat rumah ditemani buku saja lah.

      Delete
  5. Bele bele berjale bele bele berfikiqbel

    ReplyDelete
  6. Alang2 dah ada pelamin, apa kata kita semua bergambar ramai2 bersama dengan mak andam sekali kat situ, sure havoc, kehkeh!

    Nak join mood DaddyZZ jugak. Jangan sedih2 dik, buang karan ja :D

    ReplyDelete
  7. aduiii.. syahdu syahdan akak dengar.. merintih gitu.. nape dik???sabar yeee.

    ReplyDelete
  8. Jangan putus harap. Jangan juga terus berharap jika sudah tidak sudi. DIA Maha Tahu jodoh mu dengan siapa. InsyaAllah akan datang jauh lebih baik dari dia yang tidak mahu memahami.

    Jangan beratkan fikiran. Kecewa sekejap takpa, jangan terus dirundung duka. Hidup harus diteruskan. Chaiyok Siti!!

    ReplyDelete
  9. tu larr naper diharap padi seberang?? padi kat mesia pon byk jugakk.., ahhks

    ReplyDelete
  10. emm??

    cuma kata-kata masa rajuk dan marah je kot?

    ReplyDelete
  11. kalau ada jodoh tak kemana... kan, tak lama lg makan nasi minyak berasap2.. hew hew :)

    ReplyDelete
  12. *_* akak tengah frust?soalan bodoh eh?dush2x
    kalau banyak sangat syaratnya bo layan je la kak..tah2 mr.right tu dekat je cuma akak yang tak perasan hehehe

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails